Byggebranchen er fortsat brandvarm, hvilket er en gunstig situation for Roust Træ, der mærker en øget efterspørgsel på sine præfabrikerede isolerende træelementer til tag, vægge og gulve samt spær. Virksomheden konsoliderer sig derfor nu med strømlining af produkter, navneskift og en ny visuel identitet.
Ifølge direktør i Roust Træ, Hans Peter Sørensen, skal virksomheden dermed stå styrket på markedet og være rustet til kommende vækst:
– Markedet for træelementbyggeri er meget gunstigt i øjeblikket, og selvom byggebranchen som helhed går ind i en usikker periode som følge af verdenssituationen, ser interessen for træløsninger ikke ud til at blive mindre i fremtiden – tværtimod. Derfor ser vi en oplagt mulighed for at konsolidere virksomheden nu, så vi kan iværksætte vores vækststrategi og vokse yderligere, siger han og fortsætter:
– Det gør vi blandt andet ved at strømline vores kerneområde, så vi udelukkende fokuserer på elementproduktionen, og tydeliggør det i form af navneskift og en ny visuel identitet med blandt andet nyt logo og hjemmeside. Målet er at stå endnu stærkere i branchen og vinde endnu flere markedsandele – blandt andet inden for facaderenovering samt kontor-, institutions- og skolebyggeri, hvor vi særligt kan mærke, at interessen flytter sig fra materialer i beton, porebeton og aluminium over til træ, som er et mere klimavenligt byggemateriale.
Stærk enhed med synergieffekt
Roust Træ blev i efteråret 2020 en del af koncernen Nordic Wood Industries, der tæller flere markante træbaserede virksomheder, og med konsolideringen og navneskiftet vil Roust Element ifølge koncerndirektør i Nordic Wood Industries, Thomas Raunsbæk, stå endnu bedre rustet til fremtiden:
– Roust Træ har altid været skarpe på træbaserede produkter og er nu godt på vej til at blive en fremtidsvirksomhed. Virksomheden har en stærk vision, som de er godt i gang med at føre ud i livet. Det ses blandt andet i de investeringer, virksomheden har foretaget, siger Thomas Raunsbæk med henvisning til, at Roust Træ for nylig investerede i en ny læssehal samt et udvidet areal til gulv- og tagkassetter, som betød, at virksomheden udvidede sin lagerkapacitet med 50 % og fordoblede læssekapaciteten.
Derudover arbejder Roust Træ også med en klar Lean-strategi, der skal udvikle virksomheden til i endnu højere grad at være en produktionsvirksomhed.
Virksomhedens spærproduktion vil leve videre under brandet Roust Spær.