– Jeg kan bekræfte, at vi hos Brødrene Dahl og Optimera også er ramt af det globale cyber-angreb. Vores websites, telefonsystemer og dele af lagerlogistikken er nede, men vores butikker er åbne, og vi betjener kunderne manuelt med telefon og kuglepen, siger Jesper Faurholdt, CEO i Saint-Gobain Distribution Danmark.
Hos Brødrene Dahl og Optimera har mange medarbejdere arbejdet hele aftenen og natten med udfordringen, efter angrebet skete tirsdag eftermiddag. For at beskytte kundeoplysninger og andre fortrolige oplysninger har Brødrene Dahl og Optimera iværksat deres sikkerhedsprocedure.
– Vores kunder og medarbejdere er førsteprioritet, og jeg er rigtig stolt af og glad for den indsats, mine kollegaer har ydet. Der er blevet ringet rundt via mobiltelefon til hundredvis af kunder, sendt beskeder via sociale medier og åbnet op i butikkerne som normalt. Nu håber og tror vi på, at det hele snart er oppe at køre igen, siger Jesper Faurholdt.
Alle Brødrene Dahls 52 butikker spredt over hele landet er åbne, og det samme gælder de 17 Optimera-butikker.
Brødrene Dahl indgår sammen med Optimera og Øland i Saint-Gobain-koncernen, der er blevet ramt af cyber-angrebet.