FM Mattson Mora ændrer organisationen

Tre nye direktører i spidsen for Damixa, Mora og FM Mattsson.
Henrik Egelund (til venstre) udnævnt til Product Supply Director og CEO og Lars Bang Pedersen er udnævnt til salgsdirektør.
Henrik Egelund (til venstre) udnævnt til Product Supply Director og CEO og Lars Bang Pedersen er udnævnt til salgsdirektør.

FM Mattsson Mora Group Danmark har netop taget hul på en ny organisationsstruktur, der betyder ændringer i ledelsen.

Således er Henrik Egelund udnævnt til Product Supply Director og CEO, Lars Bang Pedersen er udnævnt til salgsdirektør og Lars Solon er udnævnt til International Sales Director.

Den nye struktur betyder øget fokus på salg og produktudvikling – og samtidig en tættere integration med den svenske ejer og moderkoncern FM Mattsson Mora Group.

Organisationsændringen er foranlediget af, at tidligere direktør Ole Sander har valgt at søge nye udfordringer uden for organisationen.

Den nye organisation står på tre ben – en Damixa-fokuseret udviklings- og produktionsorganisation med design, produktudvikling og supply chain ledet af Henrik Egelund, en samlet dansk salgsorganisation ledet af Lars Bang Pedersen og en international salgsorganisation med ansvar for alle aktiviteter uden for Norden.

– Vores nye struktur er mere strømlinet og fokuseret og skal sikre, at vi alle gør det, vi er bedst til. Den nye divisionering vil skabe mere effektivitet og generelt større kundeorientering og fokus på salg i hele organisationen, forklarer Henrik Egelund, Product Supply Director og CEO, FM Mattsson Mora Group Danmark.

På de internationale markeder fortsætter virksomheden den ambitiøse vækst-strategi.

Relateret indhold