Ny nordisk direktør markerer ny vækststrategi

Som ny nordisk salgs- og marketingdirektør i Simpson Strong-Tie vil Jan Johansson sætte særligt fokus på inddragelse af kunderne i beslutningsprocessen.
Jan Johansson har sin første dag hos Simpson Strong-Tie d. 15. januar.
Jan Johansson har sin første dag hos Simpson Strong-Tie d. 15. januar.

Leverandøren af bygningsbeslag og befæstigelse til bærende trækonstruktioner har ansat Jan Johansson som ny nordisk salgs- og marketingdirektør. Gennem sin karriere har han beskæftiget sig med en bred vifte af brancher – herunder telekommunikation, produktion og logistik.

Læs også: Cubic Group styrker ledelsesteamet med ny markedsdirektør

– Rejsen handler ikke kun om mig. Der ligger en rig historie både i personalet og inden for virksomhedens vægge. Jeg tror, at det er i denne synergi mellem min faglighed og virksomhedens arv, at vi kan opnå de mest betydningsfulde resultater, siger han.

Forberedelse og kundefokus

Den nye direktør understreger vigtigheden af grundig forberedelse, og han mener, at inddragelsen af kunderne er essentiel i beslutningsprocessen – ikke kun som en formel del, men som et fundamentalt element i udviklingen af nye løsninger:

– Hvert marked er unikt, ligesom hver kunde er en unik case. Nogle kunder deler lignende behov på tværs af grænser, mens andre går i forskellige retninger. Ved at finde ud af hvad kunderne ønsker og prioriterer, kan vi nemmere imødekomme behov – og på den måde bliver det en fælles vækstrejse med kunden.

Læs også: Ny tegldirektør får særligt fokus på bæredygtighed

Han påpeger samtidig, at fokus også rettes mod hver medarbejder og mener, at mens dybdegående produktkendskab kan bære medarbejderne et godt stykke vej, er det især deres vedvarende faglige udvikling, der skaber fundamentet for enestående resultater.

Relateret indhold