Synsk vejhjælp ringer før bilen går i stykker

SOS Dansk Autohjælp lancerer vejhjælp til erhvervsdrivende, der kobler sig på bilens data for at håndtere nedbrud, før de sker.
Pressefoto.
Pressefoto.

– Det er vejhjælpen. Din bil går i stykker om 20 kilometer.

Sådan kan det lyde, når SOS Dansk Autohjælp nu tilbyder erhvervsdrivende en ny type vejhjælp, Smart Vejhjælp. Det skriver de i en pressemeddelelse.

Ved hjælp af direkte opkobling til bilens datastrømme kan vejhjælpen fremover advare bilister om ellers uventede og forstyrrende nedbrud.

Mange små og mellemstore virksomheder i Danmark lever af at køre ud til kunderne og udføre deres arbejde, og pålidelige og driftssikre biler er derfor afgørende for forretningen. En dag uden bil kan både betyde overarbejde, underskud og tabte ordrer.

– Kører bilen ikke, er det hele forretningen, der står stille. Og selv om vi eksempelvis er ude med starthjælp til et fladt batteri på en kold morgen inden for en time, så kan det for sælgeren, håndværkeren eller konsulenten betyde missede aftaler, utilfredse kunder og tabte ordrer, siger Kasper Lassen, der er ansvarlig for forretningsudvikling hos SOS Dansk Autohjælp.

Forretningsmæssig fordel

Missede aftaler på grund af et fladt batteri er netop en af de ting, erhvervsdrivende fremover kan undgå.

– Bilen producerer hele tiden data, der fortæller hvordan den har det, men det er kun en brøkdel af informationerne, der ender i instrumentbrættet. Ofte lyser advarselslamperne først, når det er gået galt, men med Smart Vejhjælp kan vores alarmcentral advare vores erhvervskunder om, at batteriet vil stå af inden for en måned, og på den måde holde dem kørende, siger Kasper Lassen, der forventer sig meget af det, han kalder fremtidens vejhjælp.

– Med Smart Vejhjælp gør vi bilens data tilgængelig på en måde, der giver vores erhvervsabonnenter en forretningsmæssig fordel i hverdagen. Det er tjenester, der kan mærkes i forretningen og ses på bundlinjen, siger Kasper Lassen.

Relateret indhold