Digital platform sikrer overblik og kvalitet
Den ny aftale er kommet i stand, fordi Plan1 kan tilbyde både en ny, effektiv, digital platform samt konkrete faglige kompetencer og erfaringer inden for området.
– Københavns Kommune har ønsket et enkelt og effektivt set up. Vores innovative, digitale platform kan sikre kvalitet og en bedre udnyttelse af kommunens ressourcer. Softwaren giver overblik og mere transparens på tværs af kommunens ejendomsportefølje. Dermed kan Københavns Kommune løbende se, hvor der er størst behov for renovering og bruge sine begrænsede skattekroner her. På den måde hjælper vi kommunen med at sætte ind de rette steder og skabe størst mulig effektivitet, så lejerne får mest for pengene, siger administrerende direktør hos Plan1, Jesper-Max Larsen.
– Herudover har Plan1 Cobblestone Architects i mere end 30 år udviklet drifts- og vedligeholdelsesplaner. Det er et af vores medarbejderes kerneområder, og i forvejen er vi med til at drifte og vedligeholder flere ejendomme på Vesterbro.
Landede PenSam-opgave sidste år
Det er ikke første gang, at Cobblestone-koncernen lander en driftsaftale med en stor kunde. Sidste år sendte et af Danmarks største forsikringsselskaber, PenSam, administrationen og driften af 28 ejendomme med i alt 1765 boliglejemål på tilsammen 280.000 kvadratmeter til Cobblestone. Og PenSam-opgaven er på flere måder identisk med den nye opgave for Københavns Kommune, forklarer den administrerende direktør:
– Udover at vi skal være med til at sikre, at kommunen anvender sine ressourcer mest hensigtsmæssigt, skal Cobblestone Property Management også hjælpe med at sikre, at drift- og vedligeholdelsen matcher med kundens behov og årshjul på administrationssiden.
Cobblestone Property Managment er Danmarks tredjestørste ejendomsforvalter. Samtidig skal kommunen kunne købe konsulentydelser hos Cobblestone, for eksempel i forbindelse med lejerhenvendelser og forbedringer af ejendommene.