IMI hed tidligere IMI Hydronic Engineering og er én af markedets førende leverandører af innovative HVAC-løsninger og produkter.
De to nye enheder fra IMI er forbedrede versioner og erstatter to eksisterende produkter Zeparo G-Force og Zeparo ZIO under brandet Pneumatex.
Beskytter installationen mod nedbrud
Zeparo Cyclone Max renser vandet og beskytter installationen mod funktionsfejl og nedbrud som følge af tilstopning.
Enheden er i den nye udgavet blevet optimeret både på design og pris. Den kommer i en kortere og slankere udgave, og det er lykkedes IMI at skære ned på materiale-forbruget i produktionen, så enheden kan sælges helt op til 40 procent under prisen på forgængeren.
Enheden er til vandret eller lodret installation. Magnetstangen i enheden tiltrækker fine magnetiske partikler, magnetit, og den anvendte cyklonteknologi gør udskillelsen af snavs mere effektiv. Det opsamlede snavs kan i den nye enhed hurtigt og nemt skylles ud med aftapningsventilen.
– Det er en unik teknologi vi har udviklet, og den har den fordel i forhold til løsninger med filter, at der ikke risikerer at komme til at ligge en biofilm som en hinde, forklarer Pneumatex produktspecialist Michael Norup.
Zeparo Aero trækker mikrobobler ud
Den anden ny enhed Zeparo Aero separerer mikrobobler i varme-, solvarme- og køleanlæg, så vandet bedre kan løbe rundt.
Vandets hastighed sænkes i enheden, så mikrobobler stiger til vejrs, hvorefter luften lukkes ud gennem den automatiske udluftningsventil.
Det giver HVAC anlægget en bedre drift og holder omkostningerne nede, at der ikke er mikrobobler i vandet.
Præsenterer produkterne på webinar
IMI holder 26. november fra kl. 10.30 til 11.30 et webinar med præsentation af to nye produkter, og interesserede kan tilmelde sig her og stille spørgsmål om de to produkter, som begge minimerer behovet for vedligeholdelse. Se også andre webinarer
Det nye navn IMI
Den 7. oktober i år skiftede IMI Hydronic Engineering navn til IMI og fik nyt logo med lilla i stedet for orange. IMI kommer til at tilhøre en ny sektor inden for IMI: Climate Control.
Navneændringen signaler, at IMI som leverandør til HVAC-branchen engagerer sig i at være med til at skabe en bedre verden og er i gang med at nytænke, hvordan HVAC-systemer konstrueres til højere energieffektivitet og bedre indendørs komfort.
– Vi har ”Climate Control” som vores undernavn med det tvist, at ordene har dobbelt betydning, så det handler både om indeklimaet og jordens klima, forklarer Michael Norup.
– Men ellers er vi de samme mennesker og de samme produkter, og vi bor stadig samme sted. Alle vores tre brands – Pneumatex, TA og Heimeier – er også stadig de samme. Vi har jo været på markedet i mange år, og vores kunder vælger os for kvaliteten, siger produktspecialisten hos IMI.
Den ny identitet bliver synlig på tværs af alle digitale kanaler, ved arrangementer, på messestande og i produktbranding. For at undgå spild bliver emballager med det nye navn og logo gradvist introduceret frem til 2025.